Sivilceler cilde zarar veriyor mu?

Farklı Sivilce Türleri

Sivilcelere bağlı yaralar, iki kez cezalandırılmış gibi görünebilir – önce sivilcelerle uğraşmak zorunda kaldınız, şimdi hatırlatıcı olarak izleriniz var.

Sivilce lezyonları (sivilceler), ciltteki kıl follikülleri (veya “gözenekler”) yağ ve ölü cilt hücreleri ile tıkandığında ortaya çıkar. Takılan bir folikül, bakterilerin büyümesi ve sivilceler olarak bilinen kırmızı darbe ve pus dolu kırmızı çarpmalar yaratması için mükemmel bir yerdir.

Akne farklı şekillerde gelir:

• Hafif akne:  çoğumuzun bir noktaya geldiği beyaz kafalara veya siyah noktalara neden olur
  • Orta sivilce:  Bu kırmızı, iltihaplı sivilceleri (papüller olarakadlandırılır) ve beyaz merkezleri olan kırmızı sivilceye (püstüller olarak adlandırılır)
  • Şiddetli sivilce: bu ağrılı, pus dolu cysts veya cilt altında yumrular (nodüller olarak adlandırılır) neden olur.

En ciddi yara izi, aknenin daha şiddetli biçimlerinden kaynaklanır; nodüller, diğer akne tiplerine göre kalıcı yara izi bırakma olasılığı daha yüksektir.

En iyi yaklaşım akne tedavisinin daha şiddetli akne ve daha fazla yara izi önlemek için görünür hemen sonra almaktır. Nodülünüz varsa tedavi için doktorunuza veya dermatologunuza başvurun.

Akne izlerini tedavi etme

Çoğu zaman, sivilce temizledikten sonra geride kalan kırmızımsı veya kahverengimsi sivilce izleri tedaviye gerek kalmadan kaybolur. Yine de sivilce almak veya sıkmak skar riskini artırabilir.

Sivilce yara izleri iki form alır:

1. Kademeli dalma veya depresyon (bazen “yuvarlanma” yara izi)
  2. derin ve dar izler

Bir kişinin akne izleri tedavi edilmeden önce kontrol altında olması gerekir.

Hafif ve Ciddi Şişme

Tedaviler, yara izlerinin ne kadar şiddetli olduğuna bağlıdır. Bazı durumlarda, bir doktor veya dermatolog , yaralı alanların görünümünü iyileştirmeye yardımcı olması için kimyasal bir kabuk soyma veya mikrodermabrazyonönerebilir . Bu daha yumuşak tedaviler ofiste yapılabilir.

Daha önceki akne sivilcelerinden ciddi şekilde yara izi oluşması için çeşitli tedavi türleri yardımcı olabilir:

• Lazer yeniden cilalama. Bu işlem doktor veya dermatologların ofisinde yapılabilir. Lazer hasar görmüş üst tabakayı çıkarır ve orta katmanı sıkıştırarak cildi daha pürüzsüz hale getirir. Birkaç dakika ila bir saat arasında bir süre alabilir. Doktor ilk olarak cildi yerel anestezi ile uyuşturarak herhangi bir ağrıyı azaltmaya çalışacaktır. Cildin tamamen iyileşmesi genellikle 3-10 gün sürer.
  • Dermabrazyon. Bu işlem, cildin yüzeyini aşındırmak için dönen bir tel fırça veya eğirme elmas aleti kullanır. Cild iyileştikçe, aşınmış cildin yerini yeni, pürüzsüz bir tabaka alıyor. Cildin dermabrazyonu (genellikle 10 gün ile 3 hafta arasında) iyileştirmesi biraz daha uzun sürebilir.
  • Kesirli lazer terapisi. Bu tür tedavi, lazerle cilt soyma veya dermabrazyona kıyasla daha derin bir seviyede işe yarar. Çünkü, fraksiyonel lazer terapisi üst tabakayı sarmaz, iyileşme süresi kısalır. Bu tür bir tedaviye maruz kalan biri birkaç gün boyunca biraz güneş yanığı geçirmiş olabilir.

“Döndürme” yara izi için, doktor bazen yara izinin altına normal deri seviyesine yükseltmek için malzeme enjekte eder. Son olarak, bazı vakalarda, doktor derin girintili izleri kaldırmak için ameliyat önerebilir.

Akne izlerini gidermek için yapmamanız gereken bir şey yüzünüze maskeler veya süslü losyonlar yüklemektir – bunlar yardımcı olmaz ve deriyi daha da tahriş ederek yaraları kırmızı ve daha da belirgin hale getirir.

Yüzünüzde kötü bir zitten kırmızı veya kahverengimsi bir iziniz varsa, sonunda solup kalacaktır. Bununla birlikte, 12 ay veya daha uzun sürebilir. Akne işaretlerinden rahatsız olursanız, doktorunuzla konuşun, kimin neler yapabileceğiniz konusunda tavsiyelerde bulunabilir.

Bu Konular da İlginizi Çekebilir